Stap1: WikiWelkom

Elke studente maakt een account aan op http://wikidot.com en logt in op de reeds aangemaakte wikipagina. Gebruik voor deze acties je Katho-mailadres. Dat communiceert makkelijker.

Op een afgesproken moment (dagstudenten: zie lesrooster) gaan alle groepsleden on-line brainstormen over de inhoud en de structuur van hun website. Doe dit via MSN of werk via Twitter. Later zul je op de wiki zelf een chatroom installeren. Daar is het nog te vroeg voor. Eén persoon leidt de vergadering, één is verslaggever. Structureer de vergadering als volgt.

Elk groepslid stelt zelf kort voor. Wie zijn de medewerkers aan deze wiki en wat is je rol in dit project? Leunt dit project bij je interesses aan?
Brainstorm over de mogelijkheden van de wiki. Wat moet, mag en kan er in? Verslagen van vergaderingen? Interessante documenten? Een overzicht van de groepsleden? Syntheses van teksten? Wat zet je in de bovenbalk, wat plaatsen we in de zijbalk? Hoe maak je je titels duidelijk én origineel? Hoe zorg je voor structuur en lay-out?
Wat zet je op de welkomspagina? Zorg voor een inleiding die je werkwijze en je onderwerpsmotivatie beschrijft. Waarom kozen jullie dit onderwerp? Hoe gingen jullie te werk? Bedank eventuele helpers.
Zorg dat je wiki logisch opgebouwd is. Je volgt dus niet de structuur van deze opgave, maar ga logisch te werk: plaats alle bibliografische gegevens samen, beschrijf wat je zocht, wat je vond, wat je niet vond… Lees ook eens de volgende stappen die je zal moeten zetten.
Eenmaal jullie voldoende consensus hebben over de structuur van de wiki, ga je aan de slag .Spreek af wie wat zal uitwerken. Zorg dat de taken eerlijk verdeeld worden en maak van de wiki een werkinstrument: haal uit de sjabloonwiki alle overtollige informatie en pas je lay-out aan.

stap 2